Majandamine

Kes küll õpetaks, kuidas rahadega hakkama saada. Minu igakuine sissetuleks sõltub paljuski müügist, nii et see pole kunagi kindel summa, aga olenemata palju palka saan ühtemoodi kiirelt saab ta otsa ja kuu lõpuks on ikka näpud põhjas, kuigi palgapäev on kuu keskel. Kuidas õppida rahaga toime tulema nii, et seda jätkuks järgmise palgapäevani. Olen tähele pannud seda, et sularahana püsib mul raha paremini. Nii võtangi igal palgapäeval 200 sulas välja ja see jääb toidurahaks, iga nädal olen arvestanud 50  varem oli selleks 30 aga selle summaga ena tänapäeva hindade juures hakkama ei saa. Aga ega tihti sellestki jätku, söögiks ehk küll aga ikka trehvad mingi sünnipäev või pidu või sõbrannadega veinitamine ja snäkitamine. Ma respektin oma ema, kes saab minust poole või isegi kolmaveerandi jagu vähem palka, aga suuda endale alti igasugu asju lubada ja vahel mindki toetada. Olen üritanud kulusid kirja panna, minu mälu juures läheb tihti meelest see lihtsalt ära. Vahel ajab täitsa tigedaks, vanust on aga rahadega käin ümber nagu teismeline, kui on tuleb kulutada. Ja ega ma ju väga ei kulutagi, endale riideid ei raatsi ma tavaliselt osta, lapsele küll jah pole probleemi, iseendapeale hakkan koonerdama 😀 Laps küll vahel ütleb, et osta midagi ilusat endale, et talle ei meeldi see ja see riietus minu kapist. Aga ikka kukub välja nii, et pigem saab laps uue teleka kui mina endale paar kuluvaid. 😀

Kas kusagil õpetatakse rahaga toime tulema? või olen täiesti lootusetu? Kuidas teie oma kulud kontrolli all hoiate? Kas on kindel söögi ja kuluraha või pole piiranud kuidagi?

Lisa kommentaar

